LFA

Finn Lexus-forhandler

Bestill prøvekjøring

LEXUS ASKER & BÆRUM

Olav Ingstadsvei 7
1351 Rud
Tlf: 66 69 88 88
E-post: ab@lexus.no

ESPEN MORBERG
Salgssjef
Telefon: 459 55 850
E-post: espen.morberg@lexus.no

BERNT JACOBSEN
Salgskonsulent
Telefon: 459 55 848
E-post: bernt.jacobsen@lexus.no

LEXUS OSLO

Kabelgaten 6
0580 Oslo
Tlf: 23 05 98 75
E-post: oslo@lexus.no

KRISTOFER STAHLBERG
Salgssjef
Telefon: 402 28 979
E-post: kristofer.stahlberg@lexus.no

ELISABETH SLETTEN BERG
Senior Salgskonsulent
Telefon: 407 09 797
E-post: elisabeth.berg@lexus.no

STIG SKAAR
Salgskonsulent
Telefon: 928 52 944
E-post: stig.skaar@lexus.no

ERIC NORIN
Salgskonsulent
Telefon: 922 04 052
E-post: eric.norin@lexus.no

KAI ANDERSEN
Bruktbilansvarlig
Telefon: 407 09 794
E-post: kai.andersen@lexus.no

LEXUS ROMERIKE

Kjeller Vest 4
2007 Kjeller
Tlf: 64 83 00 03
E-post: romerike@lexus.no

ALF KRISTIAN BRÅTHEN
Salgssjef
Telefon: 928 59 062
E-post: alf.brathen@lexus.no

KIM EGGUM
Salgskonsulent
Telefon: 928 20 480
E-post: kim.eggum@lexus.no

LFA

30422_1

DEN BLE LANSERT PÅ DEN 41. INTERNASJONALE BILMESSEN I TOKYO I 2010, OG LEXUS LFA ER EN FORBLØFFENDE TEKNISK BRAGD – EN SOM ENE OG ALENE SATT NYE STANDARDER OG OMDEFINERTE SUPERBILEN FOR DET 21. ÅRHUNDRET.

En rå, spesialutviklet V10-motor er kombinert med en lettvektskonstruksjon i karbonfiber og superbe, intuitive kjøreegenskaper. På veien er den inspirerende å kjøre. Men på bane brøler den i gang og leverer gåsehudfremkallende, lynrask akselerasjon (0-100 km/t på bare 3,7 sekunder) og uuttømmelige kraftreserver (topphastigheten er 325 km/t).

Produksjonen var strengt begrenset – det ble bare produsert 500 av disse utrolige superbilene i verden. Men alle som setter pris på det forbløffende kan beundre engasjementet som inngikk i produksjonen av den lynraske LFA. Dette mesterstykket innen bilteknologi bidrar nå med informasjon i utviklingen av nye biler i Lexus-utvalget. Den er også resultatet av ti års monoman søken etter perfeksjon hos Lexus’ mest talentfulle designere og ingeniører.

De startet med fullstendig blanke ark, og målet var å skape en suveren kjøreopplevelse – og det ultimate uttrykket for vår designfilosofi: l-finesse. Hver og en av de ti tusen komponentene er unik, eksklusiv og montert spesielt for den – ofte for hånd.

LFA er resultatet av ti års drøm, innovasjon, design og teknisk utvikling, og den flytter grensene for hva som er mulig til det ytterste. Ta for eksempel det elegante, aerodynamiske karosseriet. I de tidlige prototypene var dette laget av aluminium, men også dette lette metallet ble funnet å være for tungt for å oppnå ultimate ytelser.

Så i stedet ble det truffet en inspirert avgjørelse som gjorde at aluminium ble erstattet med spesialutviklet, ultralett, men ufattelig sterk karbonfiberforsterket plast – CFRP (‘Carbon Fibre Reinforced Plastic’). Og i stedet for å innhente dette unike materialet fra en underleverandør, utviklet vi vår egen innovative karbonproduserende prosess for å sikre stringent kvalitetskontroll.

I hjertet av LFA finner vi en spesialutviklet, håndbygget, 4,8-liters V10-motor uten turbo. Den er testet og finpusset til det perfekte på den berømte Nürburgring-banen i Tyskland, og den kan øke turtallet så hurtig at ingen konvensjonell analog dashbordturteller kunne holde følge. Effekt er ingenting uten kontroll, og den formidable V10-motoren er alliert med en lynrask, sekstrinns automatisk sekvensiell girkasse.

LFAs sjefingeniør, Haruhiko Tanahashi, beskriver den gåsehudfremkallende lyden av bilen som “brølet fra en engel”. Og dette spennende brølet er ingen tilfeldighet. De samarbeidet med Yamahas musikkinstrumentdivisjon, og ingeniørene trimmet LFAs motorlyd til en behagelig perfekt tone ved hjelp av unikt utformede ribber i innsugsmanifolddekselet.

Det dramatiske, lave førerhuset til LFA ble håndbygget med de fineste materialer. Den dominerende enheten på instrumentpanelet er en enkelt måler – den animerte turtelleren. Den tar i bruk et pc-aktig TFT-display, og kan endre utseende, avhengig av kjøremodusen. Når LFA går i høyeffektiv sportsmodus, blir de viste tallene større og fetere, skiven vipper elegant rundt, og rødstreken flyttes til toppen av måleren.

Som alle mesterverk ble alle V10-motorer håndbygget og signert av den bestemte ingeniøren fra det spesifikke Lexus-teamet som var ansvarlig for LFA. Denne samme gruppen av bilvisjonærer utformet tålmodig og nitid hver eneste av disse uovertrufne superbilene. I sin søken etter perfeksjon har de utviklet innovative teknikker og materialer som filtreres videre til andre biler i Lexus-utvalget.

Utviklingen av et unikt produksjonsmateriale i karbonfiberforsterket plast (CFRP) gir LFA en estetisk fordel, vektreduksjon og økt stivhet. Materialets lave vekt og store styrke har inspirert de begavede Lexus-designerne til å skape konturer og kurver som ikke hadde vært mulig med et metallkarosseri. Dette er designfilosofien Lexus L-Finesse på et helt nytt nivå.

For optimal vektfordeling har LFA en ideell 48:52 balanse mellom foran og bak – slik at superbilen kan utnytte sitt dynamiske potensial til fulle. Hovedkomponentene er også montert så nært bakken som mulig – da oppnår vi et tidligere ukjent lavt tyngdepunkt som holder bilen klistret til veien. Dette er en bil som kan håndtere de utfordrende kurvene på Nürburgring-banen med sikker kontroll i svimlende hastigheter.

LFA_3 LFA_4

Kontakt meg

Ønsker du å bli kontaktet?
Legg igjen din kontaktinformasjon så tar vi kontakt.

Velg avdeling:

Ditt navn:

E-post:

Telefonnummer:

×
Bestill prøvekjøring






×
Takk for din henvendelse

Vi kontakter deg snart!

×
WP-Backgrounds by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann